Systém manažérstva kvality
Zariadenie sociálnych služieb Hrabiny, Nová Baňa v záujme plnenia požiadaviek klientov, legislatívnych požiadaviek, štandardov kvality a trvalého zlepšovania spokojnosti prijímateľov sociálnych služieb má zavedený systém manažérstva kvality zodpovedajúci požiadavkám normy ISO 9001:2015.
Predmetom systému manažérstva kvality je poskytovanie služieb sociálnej starostlivosti, ktorým prijímateľom je fyzická osoba s ťažkým zdravotným postihnutím, s duševnými poruchami a s kombinovaným postihnutím formou ambulantnej sociálnej služby, týždennej alebo celoročnej formy sociálnej služby.
Cieľom zavedeného systému je:
-systematické a koordinované vedenie a udržiavanie riadenej dokumentácie používaných pracovných postupov, metód a procesov nášho zariadenia,
-zabezpečenie čo najvyššej možnej miery kvality poskytovania sociálnych služieb v súlade s čo najväčšou možnou mierou spokojnosti prijímateľov sociálnych služieb nášho zariadenia,
-neustále monitorovať spokojnosť klientov a ich rodinných príslušníkov s poskytovaním sociálnej starostlivosti so zameraním na zaopatrenie, stravovanie, ubytovanie a sociálno–ošetrovateľskú starostlivosť,
-eliminácia miery nespokojnosti s poskytovanými sociálnymi službami,
-identifikovať, monitorovať a hodnotiť riziká, ktoré sa môžu vyskytnúť pri poskytovaní sociálnej služby,
-motivácia zamestnancov nášho zariadenia ku kvalitným, profesionálnym pracovným výkonom v súlade s aktuálnymi, modernými trendmi v rámci pracovných postupov pri práci s klientmi nášho zariadenia,
-neustále plánovane zvyšovať odbornosť zamestnancov vzdelávaním,
-preukázanie profesionálneho vzťahu a postoja vo vzťahu ku kvalite a systémovej práci pri poskytovaní sociálnych služieb klientom nášho zariadenia,
-zvyšovanie komunikačnej úrovne v internom prostredí organizácie a v styku s prijímateľmi sociálnej služby a dodávateľmi,
-zabezpečenie čo najvyššej možnej miery kvality poskytovania sociálnych služieb v súlade s čo najväčšou možnou mierou spokojnosti prijímateľov sociálnych služieb nášho zariadenia,
-neustále monitorovať spokojnosť klientov a ich rodinných príslušníkov s poskytovaním sociálnej starostlivosti so zameraním na zaopatrenie, stravovanie, ubytovanie a sociálno–ošetrovateľskú starostlivosť,
-eliminácia miery nespokojnosti s poskytovanými sociálnymi službami,
-identifikovať, monitorovať a hodnotiť riziká, ktoré sa môžu vyskytnúť pri poskytovaní sociálnej služby,
-motivácia zamestnancov nášho zariadenia ku kvalitným, profesionálnym pracovným výkonom v súlade s aktuálnymi, modernými trendmi v rámci pracovných postupov pri práci s klientmi nášho zariadenia,
-neustále plánovane zvyšovať odbornosť zamestnancov vzdelávaním,
-preukázanie profesionálneho vzťahu a postoja vo vzťahu ku kvalite a systémovej práci pri poskytovaní sociálnych služieb klientom nášho zariadenia,
-zvyšovanie komunikačnej úrovne v internom prostredí organizácie a v styku s prijímateľmi sociálnej služby a dodávateľmi,
-eliminácia vznikajúcich chýb a nedostatkov a ich okamžité odstránenie, prevencia pred chybami,
-zavedenie metód, postupov na zber a analýzu údajov, nástrojov na zlepšovanie našej organizácie pri poskytovaní sociálnych služieb vo vzťahu ku kvalite.